Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Gegevens onderneming

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – De overeenkomst

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 – De prijs

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klachtenregeling

Artikel 17 – Geschillen

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Definities

In deze voorwaarden worden de volgende begrippen gehanteerd:

  1. Aanvullende overeenkomst: Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verkrijgt in relatie tot een overeenkomst op afstand, en waarbij deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer of een derde partij worden geleverd op basis van een afspraak tussen de ondernemer en die derde partij.
  2. Bedenktijd: De periode waarin de consument het recht heeft om gebruik te maken van het herroepingsrecht.
  3. Consument: Een natuurlijk persoon die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs-, handels-, ambachts- of beroepsactiviteit.
  4. Dag: Een kalenderdag.
  5. Digitale inhoud: Gegevens die digitaal worden geproduceerd en geleverd.
  6. Duurovereenkomst: Een overeenkomst die voorziet in de regelmatige levering van producten, diensten en/of digitale inhoud over een bepaalde periode.
  7. Duurzame gegevensdrager: Elk medium, zoals e-mail, waarmee de consument of ondernemer informatie kan opslaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode mogelijk maakt, en die de reproductie van de informatie in ongewijzigde vorm toelaat.
  8. Herroepingsrecht: Het recht van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van een overeenkomst op afstand.
  9. Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten, digitale inhoud en/of diensten op afstand aanbiedt aan consumenten.
  10. Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst tussen de ondernemer en de consument die wordt gesloten binnen een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van technieken voor communicatie op afstand tot aan het moment van het sluiten van de overeenkomst.
  11. Modelformulier voor herroeping: Het Europese modelformulier voor herroeping zoals opgenomen in Bijlage I van deze voorwaarden. Deze bijlage hoeft niet te worden verstrekt als de consument geen herroepingsrecht heeft voor zijn bestelling.
  12. Techniek voor communicatie op afstand: Elk middel dat kan worden ingezet om een overeenkomst te sluiten zonder dat de consument en de ondernemer fysiek op dezelfde locatie aanwezig zijn.

Gegevens onderneming

Midano.nl

Telefoonnummer: +

E-mail: Info@Midano.nl

Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand die tussen de ondernemer en de consument tot stand komt.
  2. Voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten, ontvangt de consument de tekst van deze algemene voorwaarden. Als dit niet mogelijk is, zal de ondernemer vóór het sluiten van de overeenkomst aangeven hoe de consument de algemene voorwaarden kan inzien en dat deze op verzoek kosteloos zullen worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt afgesloten, kan, in afwijking van het vorige lid, de tekst van deze algemene voorwaarden via elektronische weg aan de consument worden verstrekt, zodat deze eenvoudig op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen. Als dit niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst worden aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat deze op verzoek kosteloos via elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden.
  4. Wanneer naast deze algemene voorwaarden ook specifieke voorwaarden voor producten of diensten van toepassing zijn, geldt eveneens de procedure zoals beschreven in het tweede en derde lid. Bij tegenstrijdige voorwaarden kan de consument zich altijd beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling.

Het aanbod

  1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden wordt gedaan, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod omvat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen. Indien de ondernemer afbeeldingen gebruikt, geven deze een realistisch beeld van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor de ondernemer.
  3. Elk aanbod bevat voldoende informatie, zodat de consument duidelijk weet welke rechten en verplichtingen aan de acceptatie van het aanbod zijn verbonden.

De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod accepteert en voldoet aan de gestelde voorwaarden, tenzij anders bepaald in lid 4.
  2. Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, zal de ondernemer de ontvangst van deze aanvaarding onmiddellijk via elektronische weg bevestigen. Totdat de ondernemer deze ontvangst heeft bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Wanneer de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Indien de consument elektronisch betaalt, zal de ondernemer zorgen voor adequate beveiligingsmaatregelen.
  4. Binnen de grenzen van de wet kan de ondernemer onderzoeken of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en andere relevante informatie inwinnen voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien uit dit onderzoek blijkt dat er goede redenen zijn om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft de ondernemer het recht om de bestelling of aanvraag gemotiveerd te weigeren of speciale voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
  5. De ondernemer verstrekt de consument uiterlijk bij de levering van het product, de dienst of digitale inhoud de volgende informatie, schriftelijk of op een wijze die door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:
  1. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  2. De voorwaarden en wijze waarop de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten;
  3. Informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  4. De prijs van het product, de dienst of digitale inhoud, inclusief alle belastingen; indien van toepassing, de leveringskosten en de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  5. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst als deze een looptijd van meer dan een jaar heeft of van onbepaalde duur is;
  6. Indien van toepassing, het modelformulier voor herroeping, wanneer de consument een herroepingsrecht heeft.
  7. Bij een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.

Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument heeft het recht om een overeenkomst voor de aankoop van een product binnen een bedenktijd van minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar is niet verplicht om deze te geven.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. Als de consument meerdere producten in één bestelling heeft gekocht: de dag waarop de consument, of de door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer kan een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren, mits de consument hierover voorafgaand aan het bestelproces duidelijk is geïnformeerd.
  4. Als de levering van een product uit meerdere zendingen of onderdelen bestaat: de dag waarop de consument, of de door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
  5. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten over een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of de door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument heeft het recht om een dienstenovereenkomst of een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, binnen minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar de consument is niet verplicht deze te geven.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag volgend op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Als de ondernemer de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet aan de consument heeft verstrekt, wordt de bedenktijd verlengd tot twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd, zoals vastgesteld in de vorige leden van dit artikel.
  2. Indien de ondernemer de in lid 5 genoemde informatie alsnog aan de consument verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, dan eindigt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen.

Verplichtingen van de consument/klant tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou doen.
  2. De consument is alleen verantwoordelijk voor een eventuele waardevermindering van het product als deze het gevolg is van een gebruik dat verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet verantwoordelijk voor waardevermindering van het product indien de ondernemer hem niet vóór of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten daarvan

  1. Wanneer de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer te melden, bijvoorbeeld door het invullen van het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze.
  2. De consument dient het product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na de melding zoals beschreven in lid 1, terug te sturen of te overhandigen aan de ondernemer of diens gemachtigde. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument voldoet aan de terugzendtermijn als hij het product terugstuurt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument dient het product terug te sturen met alle bijgeleverde accessoires, indien mogelijk in de originele staat en verpakking, en volgens de door de ondernemer gegeven redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de consument.
  5. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product, tenzij de ondernemer heeft nagelaten de consument hierover te informeren of zelf heeft aangegeven de kosten te dragen.
  6. Indien de consument herroept nadat hij expliciet heeft verzocht om de uitvoering van een dienst of de levering van gas, water, of elektriciteit die niet in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid voor verkoop gereed zijn gemaakt tijdens de bedenktijd, is de consument verplicht een bedrag te betalen dat evenredig is aan het deel van de dienst of levering dat reeds is uitgevoerd op het moment van herroeping, in verhouding tot de volledige uitvoering van de overeenkomst.
  7. De consument is geen kosten verschuldigd voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas, elektriciteit, of stadsverwarming, indien:
  1. De ondernemer de wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping, of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt; of
  2. De consument niet expliciet heeft verzocht om de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd.
  1. De consument is geen kosten verschuldigd voor de volledige of gedeeltelijke levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, indien:
  1. De consument niet voorafgaand aan de levering expliciet heeft ingestemd met het starten van de uitvoering van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  2. De consument niet heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest bij het geven van zijn toestemming; of
  3. De ondernemer heeft nagelaten de instemming van de consument te bevestigen.
  4. Wanneer de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten automatisch en kosteloos ontbonden.

Verplichtingen van Midano bij herroeping

  1. Indien de ondernemer de consument de mogelijkheid biedt om herroeping elektronisch te melden, zal hij na ontvangst van deze melding onmiddellijk een ontvangstbevestiging sturen.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele door hem in rekening gebrachte leveringskosten voor het geretourneerde product, onverwijld maar uiterlijk binnen 30 dagen na de dag waarop de consument de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen, mag hij wachten met terugbetaling tot hij het product heeft ontvangen of totdat de consument bewijst dat het product is teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument akkoord gaat met een andere betalingsmethode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Indien de consument heeft gekozen voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardoptie, hoeft de ondernemer de extra kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, op voorwaarde dat dit duidelijk wordt vermeld bij het aanbod of tijdig voor het sluiten van de overeenkomst:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs is afhankelijk van schommelingen op de financiële markt waar de ondernemer geen controle over heeft, en die zich tijdens de bedenktijd kunnen voordoen.
  2. Overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling. Dit is een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten worden aangeboden aan consumenten die persoonlijk aanwezig zijn of de mogelijkheid hebben om persoonlijk aanwezig te zijn bij de veiling, geleid door een veilingmeester, waarbij de hoogste bieder verplicht is om de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen.
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  1. De uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  2. De consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
  1. Pakketreizen zoals bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten voor personenvervoer.
  2. Dienstenovereenkomsten voor de beschikbaarstelling van accommodatie, als de overeenkomst een specifieke datum of periode van uitvoering voorziet en niet voor woonruimte, goederenvervoer, autoverhuur of catering.
  3. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als de overeenkomst een specifieke datum of periode van uitvoering voorziet.
  4. Producten die op basis van specificaties van de consument zijn vervaardigd, niet geprefabriceerd zijn en worden gemaakt op basis van de individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
  5. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
  6. Verzegelde producten die om redenen van gezondheids- of hygiënische redenen niet kunnen worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  7. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten.
  8. Alcoholische dranken waarvan de prijs bij het sluiten van de overeenkomst is vastgesteld, maar waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden, en waarvan de werkelijke waarde afhangt van marktfluctuaties waarop de ondernemer geen invloed heeft.
  9. Verzegelde audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  10. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen op deze publicaties.
  11. Levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  12. De uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  13. De consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest door de uitvoering van de overeenkomst te laten beginnen.

De prijs

  1. Gedurende de geldigheidsperiode die in het aanbod wordt vermeld, blijven de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten ongewijzigd, behalve in geval van aanpassingen door veranderingen in btw-tarieven.
  2. In tegenstelling tot het eerste punt, mag de ondernemer producten of diensten met variabele prijzen aanbieden als deze afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt, waar de ondernemer geen controle over heeft. In het aanbod wordt duidelijk vermeld dat de prijzen aan deze schommelingen gebonden zijn en dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn.
  3. Prijsverhogingen binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke maatregelen of voorschriften.
  4. Prijsverhogingen die plaatsvinden na drie maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer dit vooraf heeft bedongen en:
  1. ze voortkomen uit wettelijke maatregelen of voorschriften; of
  2. de consument de mogelijkheid krijgt om de overeenkomst te beëindigen op de dag dat de prijsverhoging ingaat.
  1. De prijzen die in het aanbod van producten of diensten worden genoemd, zijn inclusief btw.

Nakoming van de Overeenkomst en Extra garantie

  1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties zoals vermeld in het aanbod, de redelijke eisen van kwaliteit en/of bruikbaarheid, en de wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften die gelden op de datum van de overeenkomst. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een extra garantie die wordt verstrekt door de ondernemer, diens leverancier, fabrikant of importeur doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en claims die de consument op basis van de overeenkomst tegen de ondernemer kan uitoefenen als de ondernemer tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan elke toezegging van de ondernemer, diens leverancier, importeur of fabrikant waarin zij de consument bepaalde rechten of claims toekennen die verder gaan dan de wettelijke verplichtingen bij een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.

Levering en Uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten, evenals bij het beoordelen van aanvragen voor diensten.
  2. Het leveringsadres is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft doorgegeven.
  3. De ondernemer zal, met inachtneming van de bepalingen in artikel 4 van deze algemene voorwaarden, geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk uitvoeren, maar uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een andere leveringstermijn is afgesproken. Als de levering vertraging oploopt of een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, wordt de consument hiervan binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling op de hoogte gebracht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en kan aanspraak maken op een eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding volgens het vorige punt zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zonder uitstel terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging of verlies van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger, tenzij anders overeengekomen.

Duurtransacties: Duur, Opzegging en Verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd die voorziet in regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op elk moment opzeggen, met inachtneming van de afgesproken opzeggingsregels en een maximale opzegtermijn van één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst voor bepaalde tijd die voorziet in regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, opzeggen tegen het einde van de bepaalde duur, met inachtneming van de afgesproken opzeggingsregels en een maximale opzegtermijn van één maand.
  3. De consument kan de genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen zonder gebonden te zijn aan een specifieke periode of moment;
  • op dezelfde manier opzeggen als waarop de overeenkomst is aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als die de ondernemer voor zichzelf heeft vastgelegd.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst voor bepaalde tijd die voorziet in regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.
  2. In afwijking van het vorige punt mag een overeenkomst voor bepaalde tijd voor regelmatige levering van dag-, nieuws- of weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor maximaal drie maanden, mits de consument de overeenkomst tegen het einde van de verlenging met een opzegtermijn van maximaal één maand kan opzeggen.
  3. Een overeenkomst voor bepaalde tijd die voorziet in regelmatige levering van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd als de consument deze te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. Als de overeenkomst voorziet in levering van dag-, nieuws- of weekbladen en tijdschriften minder dan eenmaal per maand, geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
  4. Een overeenkomst voor regelmatige levering van dag-, nieuws- of weekbladen en tijdschriften ter kennismaking (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend verlengd en eindigt automatisch na de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een looptijd van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij dit volgens redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is.

Betaling

  1. Tenzij anders bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, moet de consument de verschuldigde bedragen binnen 30 dagen na het ingaan van de bedenktijd betalen, of, als er geen bedenktijd is, binnen 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij een overeenkomst voor het leveren van een dienst begint deze termijn de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij verkoop van producten aan consumenten mag in de algemene voorwaarden niet worden geëist dat de consument meer dan 50% vooruitbetaalt. Als vooruitbetaling is afgesproken, kan de consument geen rechten doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de bestelling of dienst totdat de vooruitbetaling is voldaan.
  3. De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte betaalgegevens direct aan de ondernemer te melden.
  4. Als de consument niet tijdig betaalt, en na herinnering door de ondernemer binnen 30 dagen alsnog niet voldoet, is hij wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag en kan de ondernemer buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen. Deze kosten bedragen maximaal: 15% van openstaande bedragen tot €2.500, 10% van de volgende €2.500 en 5% van de daaropvolgende €5.000, met een minimum van €40. De ondernemer kan in het voordeel van de consument afwijken van deze bedragen en percentages.

Klachtenregeling

  1. De ondernemer heeft een duidelijk kenbare klachtenprocedure en behandelt klachten in overeenstemming met deze procedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn, nadat de consument het gebrek heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Klachten worden binnen 30 dagen na ontvangst beantwoord. Als de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, ontvangt de consument binnen 30 dagen een bevestiging van ontvangst en een indicatie van wanneer een meer uitvoerig antwoord kan worden verwacht.
  4. De consument moet de ondernemer ten minste 4 weken de tijd geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze periode ontstaat een geschil dat vatbaar is voor verdere geschillenbeslechting.

Geschillen

  1. Op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Aanvullende of Afwijkende Bepalingen

  1. Aanvullende bepalingen of bepalingen die afwijken van deze algemene voorwaarden mogen de consument niet benadelen en moeten schriftelijk worden vastgelegd, of op een manier die ervoor zorgt dat de consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.
Hulp nodig?
Best verkochte producten

5 In 1 Intrekbare Rts Autolader Usb Type C met Intrekbare Snoerkabel

Oorspronkelijke prijs was: € 25,00.Huidige prijs is: € 20,00.

Floveme Fiets Cyclus Smartphone Houder

Oorspronkelijke prijs was: € 32,00.Huidige prijs is: € 30,00.